PROPOZICE 2012

1.Řízení Vozidla

2.Registrace

3.Kategorie-Numerické zařazení

4.pokyny pro závodníka

5.Časový rozvrh závodu

6.Kategorie-Technické předpisy

7.Startovné

8.Bodování

9.Změny

 

 

 

    1 Vedení-řízení závodů

Řízení závodu,pořadatel,časomíra,tech.zajištění,Zpracování propozic,zajištění odměn,protesty,schvalovací řízení pro

zajištění trati a zajištění zdravotnické služby.

Radek Šťastný Ředitel a Pořadatel

  1/1 Zástupci jezdců a odsouhlasená spolupráce s pořadatelem

  . Ředitel závodů                     Radek Šťastný

    Zástupce ředitele

   Jednatelka                              Magdaléna Vránová

Technický komisař                     Radek Šťastný                   

 

 

 

  .Ozvučení                           

     

2  Regisrace

2/1 Svobodně sdělit poředateli údaje

2/2 Jméno a příjmení, adresu včetně PSČ, telefon, případně email

2/3 Jezdec nahlásí: značku auta, kategorii v které bude startovat,výkon, max. rychlost

Jezdci se mohou také registrovat na závod vpátek od 17hod do 19.00hod 

 

 Registrace na závodech bude v sobotu a v neděli od 7.00 do 8.30 

2/4 startovní čísla musejí být čitelná s obou stran vozidla a čitelná jak pro start i cíl

Kategorie závodní a volná může mýt svá čísla na vozidlech bílém podkladu 40x 40 vozidlech podkladu 40x40 cm

3  Kategorie

  1:seriové a tuning do 1300 ccm

  2:Seriové a tuning do 1600 ccm

  3:Seriové a tuning do 2000 ccm

  4:Seriové a tuning Nad 2000 ccm

 

  5:závodní                do 1300 ccm

  6:závodní                do 1600 ccm

  7:závodní                do 2000 ccm

 8:závodní                 Nad 2000

9: Plecová a Formule

4 Pokyny pro Závodníka

4/1 Každý závodník musí znát a dodržovat propozice závodů a mít podepsanou smlouvu s pořadatelem.

Nedodržení propozic je důvod aby jezdec byl vyloučen ze závodu bez nároku na vrácení startovného.

 

4/2 Každý závodník startuje na závodech sám pouze v tréningu je povolena jízda s jedním spolujezdcem

za ktrého přebírá jezdec plnou zotpovědnost.

 

spolujezdec musí mít helmu a být řádně přípoután,nesmí za jízdy natáčet kamerou a být mladší 15 ti let.

 

4/3 Závodící může v jednom dni startovat ve dvou kategoriích.Jezdec musí mít na každém vozidle jiné

startovní číslo,smlouvu a dvakrát uhrazené startovné.

 

4/4 Na jednom vozidle mohou startovat 2 jezdci.Každý musímít své startovní číslo.Na startu být řádně označené,

aby nedošlo k záměně,který s jezdců startuje s vozidlem.Nedodržením tohoto bodu se jezdec vzstavuje postihu.

 

4/5 Závodníci mladší 18 ti let musí být doprovázeni při přejímce zákoným zástupcem, kterýpísemě potvrdí že

přebírá na sebe veškerou zodpovědnost za daného jezdce,po celou dobu závodu bude přítomen.

Zákoný zástupce může startovat s jezdcem při tréninku i v hlavním závodě.Ve vozidle musí být ochraný rám ukotvený

na 6 bodech.Dále anatomické sedadlo min.4 bodový bezpečtnostní pás,helma chránící spodní čelist.

 

4/6 Jezdci od 15 do 18 let mohou startovat s vozidly do obsahu 1300 ccm.Platí pro ně bod 4/5. Jezdci kteří již jezdí

tento seriál druhý rok,mohou startovat s vozidlem vzšího obsahu.Toto rozhodnutí může udělit jen ředitel závodu.

 

4/7 Pořadatel závodu má právo Vyzkoušet nové jezdce do 18 let a má právo rozhodnout o startu v závodě.

 

4/8 Závodů se nesmí zůčastnit jezdci mladší 15 let Vyjímku může udělit pouze ředitel závodu.Tito jezdci mohou

startovat pouze po dohodě s ředitelem závédu,jen jako předjezdec nebo propagační jízda.

 

4/9 Při tréninku závodech mladých jezdců může být ve vozidle vedle jezdce jejich zákoný zástupce,který přebírá

plnou zotpovědnost za jezdce i škody na zdravý a majetku těchto jezdců,nebo třetích osob.

Pořadatel doporučuje zák.zástupcům,uzavření pojištění na závod.

 

4/10 Mladí jezdci musí Dobře vidět z vozidlaa přitom dobře dosáhnout na pedály.

 

4/11 Pořadatel závodu může kdykoliv tyto propozice doplnit nebo změnit vzhledem k bezpečnosti a dalšímu vývoji seriálu.

 

4/12 Jezdci a obsluha jezdců. Mechanici nesmí být v době konání závodu pod vlivem alkoholu a jiných omamných látek.

Nedodržení bude potrestáno diskvalifikací na 1 den bez nároku na vrácení startovného.Pořadatel má právo kdykoliv v průběhu závodu provést dechovou zkoušku.u jezdců tak i mechaniků

 

4/13 Max.rychlost v depu a v prostorech určených pro řazení a start je 10 km/hod Pro zahřívání pneumatik je určen a označen prostor před startem. V tomto prostoru se mohou pohybovat,ředitel závodu,startér a max.2 mechanici jezdce

 

4/14 Při svozu vozidel z cíle je povolena max. rychlost 30 km/hod.Je zakázáno předjíždět a svážet dalších osob.

 

4/15 Příjezd a řazení závodníků na start bude prováděno podle kategorii a Startovní listiny.Závodníci se nesmí

předbíhat.Jen pořadatel může provést změnu při řazení a to v případech,které může nenadále nastat.

 

4/16 Je přísně zakázáno v dny závodu,trénovat mimo čas oficiálních tréninků.Porušení tohoto bodu,bude potrestáno

diskvalifikací na 1 den závodu.Toto se vztahuje i na rychlou jízdu v obci nebo městě konání závodu.

Povolení na projetí tratě může udělit jen ředitel závodu nebo jeho zástupce.

 

4/17 Tréninková jízda se jede první a druhý den závodu.Je poviná pro kvalifikaci do závodu.Jezdec který jel trénink

první den nemusí následující den trénink absolvovat.Pořadatel závodu má právo rozhodnout jestli se pojedou tréninkové jízdy 2 nebo 1

 

4/18 Závodní jízdy se jedou každý den dvě Při odjetí jen jedné závodní jízdy,nebude jezdec bodován. Pro kvalifikaci musí být odjeté 2 závodní jízdy v jednom dni závodů.Jezdci se řadí na start podle startovní listiny.

 

4/19 Start.Jezdec se řídí pokyny pořadatelů Na vyzvání přijede k prostoru vyznačenému ZAHŘÍVÁNÍ PNEU a na pokyn si zrychlením zahřeje pneumatiky.Přijede na místo označené STOP Na pokyn startéra pomalu přijede na startovní čáru.

Startér vozidlo zaklínuje a jezdec vyčká na rozsvícení červeného světla následně žlutého což znamená připravit a následně zelené na které musí do 5 vteřin odstartova.V případě poruchy na startu do 10m Smí jezdec start 1x opakovat.

 

4/20 Cíl je označen tabulkamy z obou stran nápisi cíl Po projetí cílem je jezdec povinen okamžitě snížit rychlost adbát

pokynů pořadatelů.Otočí vozidlo a zařadí se na určenou stranu vozovky.Přilbu a pásy si odepne až po zařazení vozidla.

 

4/21 Vracení se zpět po závodní trati během tréninku nebo závodu je přísně zakázáno.V případě poruchy či nehody se jezdec řídí pokyny traťových komisařů kteří pomocí vysílačky se spojí se startem a dohodnou další postup tak je určeno

z bezpečnostních důvodů.Toto porušení může znamenat vyloučení ze závodu.Je povolena cizí pomoc na trati jen v případě kolize aby jezdec mohl pokračovat v závodě.Svoz vozidel z cíle do depa závodních vozů je prováděn doprovodným vozidlem.Změnu může provést jen ředitel závodu.

 

4/22 SignalizaceVyvěšení nebo mávání červené vlajky znamená pro jezdce okamžitě zastavit vozidlo u krajnice a vyčkat pokynů pořadatelů a traťových komisařů.Neuposlechnutí znamená pro jezdce diskvalifikaci pro den závodu.

 

4/23Měření závédu. Se provádí elektronickou časomírou. Výsledky,časy budou vyvěšeny do 30min.po dojetí posledního jezdce.V průběhu závodu je zakázáno jezdcům  členům doprovodu vstupovat do prostoru časoměřičů.

 

4/24 Jezdci a jejich doprovod.Po skončení akce uklidí prostor který užívaly po dobu závédů.Pokud tak neučiní nemusí

pořadatel závodu tyto jezdce na dalších závodech pustit na start.

 

4/25 Každý účastní závodů jede na vlastní odpovědnost a pořadatel závodu odmítáveškerou odpovědnost vůči soutěžícím jezdcům,pomocnému personálu a jejich věcem v depu.

 

Časový rozvrh závodů

Technické přejímky a registrace.         Pátek 17:00-19:00hod.     Sobota, Neděle 7:00-8:30hod.

Rozprava                                                    Sobota,Neděle                    8:30-8:45hod.

Trenink                                                        Sobota,Neděle                    9:00-12:00hod.

Závod                                                           Sobota,Neděle                   13:00-----------hod.

5/1 Rozprava je pro jezdce poviná.

 

Kategorie-Technické předpisy

Číslo kategorie                                  Kategorie                      Zdvihový oběm   

              1                                             Seriové-tuning             DO  1300 ccm

              2                                             Seriové-tuning             DO  1600 ccm

              3                                             Seriové-tuning             DO  2000 ccm

              4                                             Seriové-tuning           NAD 2000 ccm

 

 

V případě přeplňování je oběm válců u benzínových motorů násoben koeficientem 1,3 a pro dieslové motory-turbo 1,4

wankel-1,3 v případě přeplňování u motorů wankel 2.0.Podle výpočtů bude vozidlo zařazeno do kategorie kam patří.

 

6/2 Obsah motoru musí odpovídat velkému technickému průkazu,který jezdec musí předložit při technické přejímce.

 

Povolené úpravy

U vozidel standart tuning.

Výfuk:Tyto vozy výfukové svody a potrubý libovolné ale aspoň jeden plně funkční tlumič. Max.hladina hluku 98db/3500 ot.

Katalizátor: Může být demontován nebo nefunkční.

Karoserie: Povoleny jsou spojlery okrasné lišty,doplňky které jsou schváleny pro daný typ vozidla.Nahrazování oken macrolonemje zakázáno.Kapoty, dveře se nesmí nahrazovat plastovými,jen jsou li schváleny pro daný typ vozidla.

Ochrané kryty pod vanu motoru,přídavná světla jsou povoleny.Vozy typu cabriolet nesmí na závodech startovat.Dvojí zajištění kapoty doporučené.

Nárazníky: Mohou být z jiného typu,ale musí být na vozidle.Kapoty,dveře musí být původní nesmí mít vyřezané výstuhy.

Světla a topení musí ve vozidle zůstat.

 

Interier-Muže být odstraněno Rezerva,poviná výbava,koberce zadní sedadla.Čalounění a výplně dveří musí ve voze zůstat

V případě rámu na střeše čalounění být nemusí.Obě přední sedadla musí být schválené pro daný typ vozidla,nebo sportovní

i s prošlou homologací.Může být jedno sportovní a jedno originál.nesmí být použity žádné náhražky.Čtyřbodové pásy doporučeny.

Vozidla která nemají SPZ a nejsou již registrována a pojedou více jak jeden dvoudení závod musí mýt namontovaný ochraný rám nejlépe 6 bodový dále dobře upevněný hasicí přístroj aspoň 2kg, odpojovač baterie.Topení ve vozidle musí zůstat funkční,přístrojová deska může být na krajích seříznuta v případě montáže rámu,ale jinak musí zůstat celá.V zadní části kde je montován ochraný rám,nemusí být čalounění.Výplně dveří musí být zachovány.

 

Kola: Mohou být libovolná ale musí mýt homologaci s označením E pro běžný provoz na veřejných komunikacích.

Pneumatiky nesmí přesahovat lem blatníku ale lem může být nadstaven-rozšířen.Nesmí být použity pneumatiky

pro sportovní účely.Podložky pod kola jsou povoleny.

 

Řízení:řízení musí zůstat originál z výroby.

 

Motor-musí zůstat původní sériový pouze se mohou vyměnit tyto komponenty.Vzdušníky,trysky,vzduchový filtr.

 

Převodovka: Pouze seriová k danému typu vozu.Zásahy do převodovky jsou zakázány.Samosvorný diferenciál je povolen

pouze u vozů u kterých byl montován přímo výrobcem daného vozu a pokud jezdec doloží doklad od výrobce.

 

Úpravy nad rámectéto kategorie znamenají přeřazení do jiné kategorie a to závodní nebo volné.

 

Kategorie Závodní.

 Číslo kategorie              Kategorie                    Zdvihový objem 

 

           5                          Závodní                         DO 1300 ccm       

           6                         Závodní                         DO 1600 ccm       

           7                          Závodní                         DO 2000 ccm       

           8                          Závodní                      NAD  2000 ccm

          10                 Plechová a Formule                                                        

 

Technické předpisy pro účast:

Karosérie: tvar a materiál karoserie musí být původní podle tech.nebo záv. průkazu vozidla.Vozidlo musí mýt zajištění př kapoty min. ve dvou bodech.Čelní sklo musí být vrstvené bezpečnostní. Boční mohou být z makrolomu síla 3mm.

V případě demontáže př. světlometů musí být otvory po nich zakryty.Vozidlo musí mýt v předu i v zadu tažné oko označené červenou barvou.

Zásah do vzhledu karosérie-to znamená její zkrácení nebo snížení znamená přeřazení do kategorie Volná-Plechová.

Pořadatel má vždy právona zařazení vozidla do kategorie a jeho rozhodnutí vždy platí.

 

Materiál:Kapot, zadních dveří a blatníků libovolný.Dveře řidiče mohou být z libovolného materiálu jen v případě že rám

u řidiče je s výstuhou např.křížem z trubek jinak musí být kovové.V obouch provedeních musí být funkční.

 

Žádná pevná nebo pohyblivá část nesmí být odstraněna.Nesmí se vyřezávat nosné a bezpečnostní výstuhy karosérie a dveří.Pouze u vozů Škoda při montáži pětistupňové převodovky je povolena úprava zadního nosníku v motorovém prostoru.Vyříznutá částse musí nahradit profilem min.30x30mm.Část vyřezaná navařená plechem min.2 mm Silným.

 

Motor: Obsah zachován,musí být na místě kde je montován výrobcem a oddělen od jezdce nehořlavou a nepropustnou

Stěnou.Motor musí být použit pro danou tovární značku.

 

Výfuk: Libovolný ale je povinen jeden funkční tlumič.Doporučená hlučnost max. je 103 db/3500 ot.Na Závodech které se budou konat v obydlených oblastech nesmí být tato hlučnost překročena.

 

Interier: Musí mýt ochraný rám ukotvený min. na 6ti bodech s výstuhamy kolem dveří.Dále musí mýt min.4tyř bodové pásy

anatomickou sedačku,upevněný hasicí přístroj min 2kg.Odpojovač baterie s vývodem a označením na povrchu karoserie.Nádrž libovolná ale musí být od jezdce oddělena bezpečnostní stěnou,nebo malá bezpečnostní nádrž.

U jezdců bez bezpečnostního rámu dveří u řidiče musí být pevná Výplň dveří v případě rámu je tato výplň doporučena.

 

 

Podvozek:Libovolné úpravy pouze při vypuštění pneumatik na jedné straně dotýkat vozidlo země.

 

Zdvihový oběm:Musí být dodržen dle kategorie.U přeplňování je oběm válců u všech kategorii násoben koeficientem

1,3 Pro benzínové motory 1,4 pro díslové motory 1,3 u Wankel motorů. Při použití NO2 je koeficient 1,2

 

 

 

 Kategorie plechová a formule

O účasti a startu těchto vozidel na závodech má právo rozhodnout vždy pořadatel závodů. Jeho rozhodnutí vždy platí.

 Nesmí startovat motokáry, auta upravena na rodeo. Zkorodovaná a poškozená auta, nebudou na závody puštěna.

6/6. Motor - umístění libovolné, mezi jezdcem a motorem musí být kovová,nehořlavá stěna.

6/7. Výfuk – libovolný, ale je povinný jeden účinný tlumič, povolená max. hlučnost plechové auta 103 db./4.000 ot. formule 108 db./4.000 ot.

 

6/8. Interiér – plechová auta musí mít ochranný rám ukotvený min. na 6 bodech, (příl.J) has.přístroj, odpojovač baterie s označením, zajištění přední kapoty, hasící přístroj (2kg), anatomické sedadlo, min. 4 bodový bezpečnostní pás. Čalounění může být odstraněno. Musí být výplň dveří u jezdce ( libovolná ). V případě kříže z trubek v rámu u dveří jezdce, výplň být nemusí, ale je doporučená. V případě odstranění předních světel, musí být otvory zakryté ( mřížka, plech atd.).

 

 7. Startovné je 1000 kč na den závodu

 

Body pro vyhlášení mistrů se sčítají. Bude se zvlášť vyhlašovat v sobotu a zvlášť v neděli.

Na zisk bodů se počítá nejlepší dosažený čas, jak 1 den, tak 2 den. První, nebo druhý den obdrží jezdci medaile, věnce nebo poháry.

  

BODOVÁNÍ ZÁVODŮ - Do-vrchu 

 UMÍSTĚNÍ

1 místo 14 bodů

2 místo 12 bodů

3 místo 10 bodů

4 místo 8 bodů

5 místo 6 bodů

6 místo 4 body

7 místo 2 body 

V případě, že jsou na trati postavené zpomalovací retardéry, tak platí : posune-li jezdec kužel, nebo gumy ze svého označeného místa o víc jak 5 cm, nebo kužel - gumy spadnou, přičítá se mu + 5 vteřin k dosaženému času.

 

8. Změny

 

Pořadatel si vyhrazuje právo změn časového sledu závodu podle okamžité situace.

 

 

 

Pokud jezdec z technických příčin neodjede ani jednu tréninkovou jízdu, bude mu startovné vráceno. Jinak se startovné nevrací.

Jezdcům se pořadatelem závodů doporučuje uzavření pojištění pro případ ujmy na zdraví, úmrtí jezdce nebo osob a poškození svých věcí a majetku ostatních osob. Každý jezdec je plně zodpovědný za svá pojištění a jede na svou vlastní odpovědnost ! Pořadatel odmítá veškerou odpovědnost vůči soutěžícím, jezdcům, pom.personálu, třetím osobám, majetku.

 

Pořadatel může kdykoliv doplnit nebo změnit tyto propozice.

 


9. Protesty

 

Podává jezdec do 10 minut po odjetí posledního jezdce závodu. Složí zálohu 1.000.-Kč a písemné vyjádření řediteli závodu.V případě oprávněného protestu se záloha vrací. V případě neopodstatněného protestu se záloha nevrací.

 

 

Jezdec na kterého byl protest podán, přistaví vozidlo k prohlídce.V případě, že tak neučiní do 10 min. může být diskvalifikován a na dalším závodě nebude moci startovat. Jezdec na kterého je podán protest z důvodu obsahu motoru, je povinen demontovat olejovou vanu a umožnit změření technickému komisaři.

 

10. Ostatní

 

Ředitel závodů nebo jeho zástupce mají právo kdykoliv v průběhu závodů kontrolovat vozidla a jejich zařazení do skupin.

 

10/2. Na závody nebudou puštěna vozidla ,která jsou silně znečistěná, mají ostré hrany, zkorodovanou karosérii, únik oleje a jsou pro závody nezpůsobilá. Za technický stav vozidla odpovídá vždy jezdec nebo zákonný zástupce jezdce.

10/3. Jezdci v kategorii závodní a volná, musí startovat v kombinéze (nemusí být nehořlavá), mít rukavice a kvalitní helmu. To je doporučeno, také u kategorie STANDART a TUNNIG . Krátký rukáv a nohavice jsou na startu tréninku a závodu nepřípustné. V kat. ST se doporučuje, také ochranný demontovatelný rám. U kategorie ZÁVODNÍ a VOLNÁ je ochranný rám povinný, dále 4 a více bodové pásy, anatomické sedadlo, odpojovač baterie, hasící přístroj (2kg).

 

 

Helma nesmí být starší 10 let a musí být homologovaná pro silniční provoz.

Protest posoudí technik a ředitel závodu přímo na akci.

Odmítnutí znamená diskvalifikaci jezdce. V případě sporu rozhoduje ředitel závodu, nebo jeho zástupce. Jeho rozhodnutí vždy platí. Pořadatel může na závodech požadovat nalepení povinné reklamy na vozidla závodníků.